11 Eylül 2014 Perşembe

Kardeşle Uyku Öncesi Sohbetin Tadını Bilir Misin?

       Bir an önce iş bulmam lazım biliyorum. Hatta o işte bir ay çalışıp maaşımı almam lazım. Yoksa yapı kredi play kartımın borcu yüzünden hakkımda yasal işlem başlatacakmış öyle dedi. Hayır sen bu kartı öğrenciler için çıkartmışsın. Öğrenci adamın parası olmaz. Olmayınca ne yapsın ha ne yapsın sevgiceğiyle hiç buluşmasın mı ? Belki bu seferlik kartı kullanayım öderim nasıl olsa diyerekten kullandı. Belki sonra bir kıyafeti çok beğendi, yaa ne olacak öderim dedi ama babası para vermeyince ödeyemedi. Hep asgari tutarları ödüyordu ama sonra üç kere asgari tutar ödeyen tamamını ödemek zorunda diye yasa çıktı belki !!! Neden hakkımda yasal işlem başlatıyorsun yapı kredi ? Senin yüzünden ilk maaşımla kimseyi yemeğe çıkaramayacağım. Tabi önce bir iş bulmalı ve orada bir ay çalışmalıyım.


       Artık babamdan umudumu kestim. Hiç gelmiyor. İki haftada bir haftalık veriyor. İki haftada bir verdiği için adı artık iki haftalık olsun. Ama iki hafta için tek haftaya yetecek para verince o isim uymuyor. Annem de benim ameliyatım, kardeşimin okul parası derken zar zor yetiştiriyor kadın bir de harçlığımızı mı verecek baba! Nasıl verecek? Neden benim ameliyat olacağımı, kardeşimin de özel okula gideceğini duyunca finansman kim diye iğrenç bir soru soruyorsun baba? Çok affedersin finansman ebem olacak babacım. Hayır hukuktan mezun olmuşum kadın istediğim olsun diye burnumu yaptırıyor işte. Kardeşim de hukuk fakültesi kazandı gidecek tabi. Özel dedikse de dandik bir okul değil iyi puan aldı çocuk. Hem şehir dışında gitse aylık masraf daha fazla olacaktı hayret ya! Zaten dün kardeşimle çok derin konulara girdik çok...


      Baba olmak nedir dedi kardeşim. Sadece kan bağı değil ki.
      Sevgi vermek, güven vermek dedim. 
      Ama babama sorsan dünyadaki en sevdiği varlıklar biziz dedi kardeşim. 
      Öyle nasılız diye merak etmeden boş boş sevgi yeter mi? dedim ben. 
      Yok abla işte uyuşturucuyu birayı bize tercih etmiş adam o, onlara parası yetiyor, demek ki birayı bizden çok seviyor dedi kardeşim. 
      Ama şimdi sevginin kıstası para oldu dedim. 
      O zaman şöyle diyelim dedi kardeşim, çocuklar mı uyuşturucu mu diye sorduklarında uyuşturucu demişti, bırakmamıştı ama doktor bırakmazsan ölürsün dediğinde bırakmıştı, insan seviyorsa sevdikleri için canını vermez mi, demek o kadar değerli değilmişiz. Sen ameliyat oldun bırak gelip görmeyi aramadı bile. Altında araba var insan demez mi hastaneye ben götüreyim? 
      Biliyor musun dedim kardeşime, benim içimden hiç babamı aramak gelmiyor. Ama bir şey olursa da vicdan azabı çekerim diye korkuyorum. Kaç kere dedim baba görüşelim diye ama gelmiyor. Onun çalıştığı saate göre görüşebiliriz sonuçta ama demek ki bizi görmek istemiyor. 
      Aman abla boşver, ne vicdan azabı çekeceğiz, hakkında düşündüklerimi ona söylemeyerek evlatlık görevimi yapıyorum zaten...

    
       Kardeşimle gece yatmadan önce yaptığımız sohbetleri çok seviyorum. Ama keşke daha güzel konulardan konuşabilseydik. Hala babamı arayıp aramamak konusunda kararsızım. Şimdi arayacağım, bir şeye ihtiyacınız var mı diye soracak. İçimden hmm nelere ihtiyacımız var?? Sağlıklı bir baba, cebimize harçlık, neden çok umurundaymış gibi soruyorsun ki? diyeceğim. Babama yok baba teşekkürler diyeceğim. Önceden yok baba demezdim param bitti diye söylerdim ama artık söylemem. Allah'a çok şükür ki babam öyle bir zamanda bize bunu yaptı ki, ben okulu bitirdim iş arıyorum, kardeşim de okula başlıyor ve part time işe başladı. Yani şu yaptığını geçen sene yapmış olsa belimiz doğrulmazdı. 

      Neyse, artık yeni bir karar verdim. Hayatımı liste yaparak geçirdiğimi sağır sultan duydu. Ama artık her bok için liste yok. Bir şeye mi karar verdim, hemen yapacağım. İnsan beyni hayalle gerçeği ayıramazmış. O yüzden bir şeyin üstüne düşünürseniz, hayal kurarsanız yapmışsınız gibi mutluluk hormonu salgılanırmış, pozitif enerji demek bu tabi. Ama bir yandan da kötü. Çünkü yazınca, düşününce bir anlık yapmışsın gibi hissediyorsun, yapsam ne olur diye düşünüyorsun ve ilk aklına geldiğindeki heves kalmıyor. Elli bin tane olası sonuç düşüneceğime yapacağım ve sonuçları kendim göreceğim. He ayrıca biriyle tartıştıktan sonra kafamızda tartışmayı tekrar tekrar canlandırıp şunu deseydim bunu deseydim diyoruz ve kafamızda giydiriyoruz ya, o da bir nebze bizi rahatlatıyor. Çünkü beyin onu da pek ayırt edemiyor işte. Bir de benim çok pis bir huyum var. Bir şeyi ya hiç yapmıyorum ya bokunu çıkarıyorum. Bir piyano çalmaya başlıyorum üç parça birden çalışıyorum ama sonra bir bırakıyorum bir ay boyunca elimi sürmüyorum, çalıştıklarımı da unutuyorum. günlük ya da blog yazarken de kitap okurken de aynı şey. Neden böyle ki acaba?

7 yorum:

  1. Her şey kararında güzel;)
    Babanla durumlar biraz ilginç anladığım kadarıyla, o kendine çok farklı bir yol çizmiş. Onun yolunda, bir yerlerde kesişmiş noktalarınız ama sonra bambaşka yönlere evrilmişsiniz sanki.
    Sizi muhakkak seviyor, ama öncelikli tercihleri bazen farklı şeylere kayıyor bazen?
    Sanırım ona pek bel bağlamadan, kendi hayatına yön vermen en iyisi.
    Ve ne güzel, kardeşinle birbirinize bağlısınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babamla durumlara ben bile yıllardır şaşırıyorum size ilginç gelmesi normal :)) Keşke evrildiği yön kendsi için iyi bir seçim olsa en azından derdim ki bizi seçmedi ama kendisi mutlu.. Şimdi hem kendine hem bize zarar veriyor.
      İşte muhakkak seviyor da orada da sevgi nedir sorusuna tekrar geliyoruz...
      Ona bel bağlamamalıyım evet, aslında br an önce iş bulmalıyım.
      Evet kardeşimle bağımız gerçekten çok kuvvetli :)

      Sil
  2. üf ya senin babanı dövdürmeli birilerine :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba deneyiminizi çok başarılı buldum ve nazara inandığım için maşallah diyorum :) . ben 5 senedir saçımı renkten renge çeşit çeşit boyadım. patlıcan morundan tutunda mavi siyaha kadar bütün renkleri denedim sonuçlardan bu güne kadar hiç bir olumsuz sonuç almadım ki benim kadar saç rengini kısa aralıklarla değiştiren yoktur diyebilirim 3 ayda bir saç rengimi değiştirirdim röfle, balyaj, gölge, kızıl tonlarının hepsi, bakır, karamel yani aklınıza gelebilecek çok renk denedim ve dediğim gibi renk geçişlerimde herhangi bir turunculuk yada yeşillik olmadı sonuçlarından hep mutlu oldum ve arkadaşlarım sürekli kuaförümü sorarlardı. buğday tenli olduğum için bütün renkler hoş oldu. hiç yakışmıyor dediğim bir renk yok açıkçası. boya konusundada daha önceden bir deneyimim yoktu kafama göre boya ve rengini seçip boyuyordum böyle böyle tecrübem oldu. ileride içimde şu rengi boyamamıştım şimdi yaş itibariyle olmaz dediğim şu rengi denenmemiştim dediğim bi renk yok. her boyama sonuçlarım çok başarılı oluyordu çok mutlu oluyordum... taaa kiiiii bir salaklık yapıp değişiklik olsun diyerek gittiğim kuaförün beni şebeğe çevirdiği ana kadar !!! paranla rezil oluyorsun o yetmiyor saçımı sürekli değiştirmeme rağmen kırılma kopma olmamıştı kuaför iki saatte saçımı mahvetti koptu kırıldı yanıksı bi kokusu oldu seyreldi o belime kadar gür parlak saçlarım inceldi döküldü. tam 6 aydır saçımı boyamıyorum psikolojim bozuldu eski halime geri dönmek istiyorum. küllü sarı yada küllü kumral nasıl olabilirim. şuan saçımın rengi bakır karamel ve aralarında turunculuk var diplerim kendi saçım yani koyu kestane 4-5 parmak kadar. bana öneride bulunursanız çok sevinirim. ve her boyama güzel sonuç alıyorsa boyama sonrası herkes beğenerek bakıyorsa maşallah dedirttirsin lütfen. nazar çok önemli ben böyle yazılar okuyordum yeşillik turunculuk sorunları oluyor gibi ve kendim boyamama rağmen hiç böyle bir sorun yaşamamıştım şimdi saçım mukelemun gibi şerit şerit her renkten var. :( vereceğiniz öneriyi bekliyorum bari yeni yıla güzel gireyim zira aynalara bakamıyorum kendimi unuttum ben ben değilim....

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Röfleli dibi gelmiş saça(dip rengi kumral) koleston açık küllü sarı ve açık kumral boyayı karıştırıp önce diplere sürüpbekletip sonrada tüm saça yayıp bekletirsem nasıl bir sonuç ortaya çıkar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...