2 Mayıs 2013 Perşembe

Üniversite Mezuniyetine Hazırlık ve Atarlı Giderli Abiyeciler

      Üniversite mezuniyet balosuna hazırlanmak gerçekten çok zormuş ! Arkadaşlarımla önce Bakırköy'e gittik, orada yeraltı çarşısı varmış. Bir sürü abiye dükkanı var. Hayatımda ilk defa Bakırköy'e gittim ve şaşırdım doğrusunu söylemek gerekirse. Çünkü ben Bakırköy çok kötü bir semt sanıyordum ama güzelmiş. 
      Elbise almaya girdik ama ağzımızın payını alıp çıktık. O abiye satan mağazalardaki ablalar amma da atarlıymış, nasıl azar yedik anlatamam. Her girdiğimiz yerde nasıl bir şey bakıyorsunuz diyorlar ama bizim nasıl bir şey baktığımız hakkında en küçük bir fikrimiz yoktu. Gördüğümüz her elbiseye beğenme umuduyla bakıyoruz ama hepsi halay başı ablalar için dikilmiş sanki. Beğendiğimiz her elbiseyi denemeye çalıştık o yüzden de baya bir yorulduk. 

     
Girdiğimiz ilk mağazada genç bir kız vardı. Bize hep o yardımcı oldu. Prag kabinde kıyafet denerken roma ile ben dışarıda bekliyorduk. Roma yardımcı olan kıza satışların kayıtlarını tutup tutmadıklarını sordu. Pişti olmamak için bizim okuldan gelen olup olmadığını öğrenmek istiyordu. Kız da "Ben de sizle aynı okuldayım, hiç gelen olmadı, olsaydı tanırdım." dedi. Sanki bütün okulu tanıyor da. Sonra bize hangi bölümde okuduğumuzu sordu, roma hukuk olduğunu söyleyip, "Siz hangi bölümde okuyorsunuz ?" dedi. Kız durdu, durdu "Size bir şey söyleyeceğim, ama çok komik." dedi. "Aynı bölümde okuyoruz." Biz romayla göz göze geldik. Aynı bölümdeysek nasıl oldu da okulda hiç görmedik ? Ayrıca bunun neresi komik ? Bizim kaçıncı sınıf olduğumuzu sordu, roma da "Mezuniyet kıyafeti baktığımıza göre 4. sınıf." dedi. Ona kaçıncı sınıf olduğunu sordu. Kız "Ben bir hazırlıktayım." Kız hazırlıktaymış ! Bizim okulda, bizim fakültede hazırlık yok. Biz olayı zaten anladık ama çaktırmıyoruz, göz göze gelmemeye çalışıyoruz çünkü her an gülmeye başlayabiliriz. Ve sonra kız asla bir hukuk öğrencisinin sormayacağı belki tek soruyu sordu : "Siz şimdi ne çıkacaksınız?" Biz birbirimize baktık, roma "Avukat." dedi. Öyle bir soruya çok ayrıntılı cevap vermeye değmezdi zaten. Sonra son noktayı da koydu ve bize stajımızı yapıp yapmadığımızı sordu, stajın okul bittikten sonra yapıldığını tabi ki bilmiyordu. Kız yeni sistemde puanların 100 puan fazla olduğundan ve Hacettepe'de hukukun daha bu sene açıldığından habersiz bir şekilde "Aa ben sizden yüksek almışım demek, ben Hacettepe hukuku tutturmuştum da istememiştim." dedi. Biz şaşırdık ama hiçbir tepki vermedik.  Kızın neden öyle bir şey yaptığını hala anlamadım. Belki de hastalıktır. 

      Oradan çıkıp başka bir mağazaya girdik, tam bu konuyu praga anlatıyorduk ki, satıcı kadın konuşmayı kesip kıyafetlere bakmamız gerektiğini ima etti, biz şok olduk çıktık mağazadan. Sanki iki dakika konuşsak kıyafetler eskiyecek ! Başka bir mağazaya girdik. Mağazanın mankenlerinde çok güzel kıyafetler vardı ama içeride hiç yoktu. Roma mağazadan çıkınca "Ya neden bu mankenlerin üzerindekiler gibi güzel kıyafetler yok?" dedi. Yanımızdaki adam gayet sert bir ses tonuyla "Sorsanız söylerler heralde." dedi. Yine atarı yedik ve oradan uzaklaştık. Bu arada roma dolgu topuk giydiği için biraz yorulmuştu, başka bir mağazada alt kata inerken merdivenlerde kaydı ve poposunun üstüne düştü. Sonra arkadan çok yüksek bir şekilde "Naaptttt" diye bir ses geldi. Evet mağazadaki kadın "Ne yaptın?" diye bağırmaya çalışıyordu ve romaya doğru koşuyordu. Bizi kenara iterek gitti ve romayı yerden kaldırdı, biz de ancak şoku atlatıp romanın yanına inebildik. :) Oradan çıkıp başka bir mağazaya girdik, tam kıyafetlere bakmaya başladık, satıcı kadın nasıl bir şey aradığımızı sordu, emin olmadığımızı söyleyince kadın "Amaaan zaten fizikleriniz uygun alın birini giyin işte!" dedi. Nasıl bu kadar kaba konuşuyorlar anlamış değilim. Oradan da çıktık. Sonra başka bir mağazada prag değişik bir elbise denedi, önünde de bir ek parça var ama tam olarak nerede durması gerektiğini anlayamadık, "Şöyle galiba ya, yok yok şurada duracak bu." diye çabalarken satıcı kadın gelip "Durun durun ben hallederim, bir de uğraşıyorlar çok anlıyormuş gibi." dedi ! Sonra prag başka bir elbise denerken kadın "Amma da cılızmışsın." dedi. Biz neden bunlara cevap veremedik bilmiyorum. Yorgunluktan ya da şoktan olsa gerek bir an önce mağazalardan çıkmak istedik. 

      "Siz mi mezun olacaksınız?"
      "O elbiseler size olmaz canım yaşınız küçük."
      "Onlar size göre değil."
      "Orası büyük beden."
      "Orada büyük bedenler var."
      "Yalnız onlar size göre değil güzelim, büyük beden." gibi azarlamalarla günü tamamladık. Sonraki gün de Osmanbey ve Nişantaşı'nı tavaf ettik ama pek bir şey bulamadık. En sonunda ben annemin tasarladığı siyah uzun bir elbiseyi giymeye karar verdim, prag Osmanbey'de bulduğu bir elbiseyi tam 420 lira verip aldı, roma da Kadıköy'de tesadüfen bulduğu ve 900 liradan 300 liraya düşen bir elbiseyi kaptı. Ayaklarımıza kara sular indi ve neyse ki sonunda karar verebildik. Şimdi ayakkabı, saç, makyajla uğraş işin yoksa. Ne zor işmiş böyle. Lise mezuniyeti ne kolaydı bunun yanında. Birkaç yere bakıp birini alıp çıkmıştım. Zaten balo da pek özenli değildi. 

      Şu an tek istediğim balo, kep töreni gibi formalitelerin artık bitmesi, yaz için iyi bir staj yeri bulup biraz para kazanmak, sevgilimle tatil için biraz para biriktirebilmek ve güzel bir yere gitmek. 

      

5 yorum:

  1. Yaaa ben de kuzenimin düğünü için yaşadım benzerini. Giyin çıkar, giyin çıkar ne zor işmiş ama tamamladım.

    Saç modelini de buldum, eğer saçın uzun sayılırsa mail olarak yollayım açık model düşünüyorsan tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok zor ve yorucu !! Teşekkürler canım ama açık bırakamam çünkü elbisem yeterince detaylı sade bir topuz yapmam gerek :)

      Sil
  2. Üniversite yıllarıma döndürdünüz beni.Bi de elbise ile iş bitmiyor kıyafete uygun ayakkabı bul, çanta bul, saçına karar ver gibi telaşlar da var :))Ancak hepsi güzel telaşlar.Mezuniyet çin şimdiden tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off sormayın biter miii :) Şimdi çok sıkıyor insanı ama ileride eminim özleyeceğim :) Çok teşekkürler :)

      Sil
  3. Kadıköy de Melek Abiye var. Aman sakın elinizi kaptırmayın kolunuzu alıyor. Ömrünüzü yiyor. Sizi tüketiyor. Mahvediyor. Kendisi de dikmiyor. Anlamıyor bu işlerden. Ama sorsanız profesyonel ve her halttan anlıyor. Beş para etmez bir yer sizi süründürüyor. yaka silkiyorsunuz...

    Verdiğiniz parar yada anlastıgınız fiyat 500 ise o yol ve diğer zahmetleriyle 900 olabiliyor. ki oluyor.

    Cektıgınız gereksız git geller !

    Bitti diyor aksama hazır dıyorsa muhtemel 1 haftası vardır.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...